De lange arm van wie?

NRC pakt groots uit met een serie van vier artikelen over vermeende Russische invloed op onze vermeende democratie. Deel één daarvan komt er kort gezegd op neer dat  Rusland in een leugen leeft doordat de staatsmedia aldaar de waarheid stelselmatig verdraaien. De ironie wil dat NRC een door de Amerikaanse luchtmacht gesponsorde denktank opvoert om één en ander te onderbouwen.

De militaire denktank die met het idee kwam dat je een nucleaire oorlog kunt winnen, waarschuwt ons nu dat propaganda levensgevaarlijk is. Rusland zou het enige land zijn dat de media als een wapen gebruikt. Amerika zou zich natuurlijk nooit tot dat niveau verlagen, daarom bestaat er ook niet zoiets als Radio Free Europe of Radio Liberty. O wacht wel, het zijn beide Amerikaanse propagandazenders die vergelijkbaar zijn met Russia Today (RT) en Sputnik.

Sinds de vermeende Russische hack op de Democratische partij en op het campagne-opperhoofd John Podesta, wiens wachtwoord nota bene p@ssword was, is Rusland weer de nummer één boosdoener. Dat GCHQ Belgacom heeft gehackt is men vergeten. Dat Merkel hoogstwaarschijnlijk door de NSA is afgeluisterd ook. De BND heeft hoogstwaarschijnlijk op verzoek van de NSA de Nederlandse regering afgeluisterd, maar ook daar praten we liever niet meer over. Sterker nog, we hebben een premier die claimt dat hij niet interessant genoeg is om te tappen. Toch bericht dezelfde NRC die eenzijdig stampij maakt over Russische geheime diensten en Russische media dat Snowden heeft aangetoond dat Nederland sinds 1946 afgeluisterd wordt door Amerika. Radiostilte Rutte wil daar niet op reageren omdat opkomen voor onze staatsgeheime belangen afbreuk zou doen aan diezelfde nationale belangen.

Artikel twee in de serie van NRC neemt een bizarre afslag. De AIVD windt er geen doekjes om schrijft de krant die zichzelf voorheen de slijpsteen voor de geest noemde waarna werkelijk zo ongeveer iedereen voor Kremlintroll uitgemaakt wordt. Het begint met de open deur dat de door Rusland gefinancierde zenders RT en Sputnik, dat onderdeel van RT is, propagandazenders zijn maar daarna wordt het van de zotte. Ninefornews, oftewel de doorstart van Niburu zou Poetin-propaganda zijn. Destillewaarheid eveneens. The Post Online heeft ooit een in Rusland geboren man een opiniestuk laten plaatsen, dus dat is ook een Kremlintroll. Geenstijl voerde campagne tegen het associatieverdrag met Oekraïne en dan weet je genoeg. Kremlintroll! De man die een stukje schreef voor The Post Online was ook een keer te gast bij Nieuwsuur. Nieuwsuur is derhalve ook een Kremlintroll. Voorts benadrukt NRC dat Harry van Bommel hoogstwaarschijnlijk ook een Kremlintroll is terwijl ze Geert Wilders de hand boven het hoofd houden.

Ondanks dat Wilders zich graag laat zien op RT zou hij grotendeels de boot afhouden want MH17 ofzo.

Amerikaanse inlichtingendiensten beweren het tegenovergestelde. Volgens een oud-CIA-agent is Rusland eropuit om Wilders de verkiezingen te laten winnen zo meldt het AD. Hoewel het vooralsnog allemaal theoretisch gelul is dat de verkiezingen gehackt zullen gaan worden omdat we in Nederland zo verstandig zijn om op papier te stemmen, is het hacken van politieke partijen allerminst theoretisch. Meedogenloos heeft onlangs bericht over de SGP-leaks en nadat de SP oliedomme Kamervragen stelde over Tor, heb ik uit hackerskringen vernomen dat bepaalde websites van de SP zo lek zijn als een mandje.

Terwijl we ons allemaal ontzettend druk maken over mogelijke Russische invloed op verkiezingen in een geglobaliseerde wereld waarin echt alles met elkaar samenhangt en het dus volstrekt logisch is dat ieder land elkaar beïnvloedt, zijn de Nederlandse media doodstil over een politiek schandaal in Engeland. Israël heeft één miljoen kopgeld op Jeremy Corbyn gezet. De Israëlische ambassade heeft getracht om pro-Palestijnse politici een pootje te lichten.

Wilders zou de boot af houden voor buitenlandse invloeden aldus de NRC. Een krankzinnige bewering omdat zijn partij niet kan bestaan zonder de donaties van de Amerikaanse islamofobe industrie. De AIVD heeft nota bene gewaarschuwd dat Gidi Markuszower de integriteit van de Nederlandse staat ondermijnt. Die Gidi Markuszower is thans senator namens de PVV en hij staat op plaats vijf van de PVV-verkiezingslijst.

De media zoals Volkskrant melden wel dat de dubbelfuncties een probleem worden voor de PVV, maar over de dubbele loyaliteit zwijgen ze.

In Nederland hoeft Israël er geen miljoen tegenaan te gooien omdat ze de PVV hebben. Dat de AIVD niet hard heeft kunnen maken dat de PVV het Trojaans paard van Tel Aviv is, bezorgt me hoofdbrekens. Het ligt er zo dik bovenop.

Nu de AIVD volgens NRC beweert dat Niburu 2.0 een instrument van Poetin is begrijp ik het beter, de AIVD is gewoon een vooringenomen, incompetente club van Hans Jansen-fans. En het NRC-artikel dat hoog van de toren blaast over Russische inmenging in een 2015 gehouden referendum is gebaseerd op het AIVD-jaarverslag van 2014. Het is nepnieuws over nepnieuws. De AIVD noemt geen enkele nieuwsorganisatie bij naam, laat staan politici.

Getagd . Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.